Lütfen, size, Türkiye’yi şikayet edebilir miyim?
Lütfen, size, Türkiye’yi şikayet edebilir miyim? Mahmut Çebi Şimdi şöyle bir sahne hayal edin. Türkiye’nin cumhurbaşkanı veya başbakanı değil, İstanbul’un valisi Almanya’ya gelmiş. Berlin’de Bild gazetesini ziyaret ediyor. Bild gazetesinin Yayın Yönetmeni Kai Diekmann heyetin önünde valinin yanına oturup, ellerini de bacaklarının arasına kıstırıp ona Almanya’nın siyasetini, adaletini, NSU’yu, ayrımcılığı, yükselen ırkçılığı ve buna kol kanat gerenleri, etnik yapılar üzerindeki gizli politikaları ve sayın Başbakan Merkel’in acımasız tutumunu şikayet ediyor. Adeta bir yardımcı gibi, validen bir medet umuyor. Böyle bir sahne mümkün olabilir mi? Bunu bırakın Diekmann’ı, Almanya’nın en kıytırık gazetesinin yayın yönetmeni yapar mı? Bırakın yapmayı, aklından bile geçer mi? Mümkünü yok değil mi? Bence de yok. Ben bugüne kadar ülkesini ne Almanya’da, ne de Türkiye’de bir Türk yetkiliye şikayet eden tek bir Alman görmedim. Tersi ise istemediğin kadar. Örnek için ...